Of je nu een blogger, vlogger of Instagrammer,… bent, als influencer heb je een bepaalde verantwoordelijkheid ten opzichte van je publiek. Daarnaast heeft een influencer ook een verantwoordelijkheid ten opzichte van de merken waarmee ze samenwerken. De ethische code van Belgian Influencers is er om de influencers te helpen deze samenwerkingen op een transparante en integere manier aan te pakken
“Eerlijkheid en integriteit” kon ons mantra zijn. Om zowel ervaren en beginnende influencers in staat te stellen hun activiteiten op een transparante manier uit te oefenen, willen we samen bouwen aan een ethische code om de wederzijdse belangen te verduidelijken.
Op BelgianInfluencers.be vind je een ethische code voor influencers. Succesvolle charters uit het buitenland stonden hiervoor als voorbeeld. Zowel influencers als andere betrokkenen (PR-bureaus, influencer marketeers, e.a.) kregen daarna de kans opmerkingen door te geven. Met de verzamelde commentaren en opmerkingen werd de ethische code verder aangepast en verrijkt. Het eindresultaat vind je op deze website.
Belgian Influencers is er voor en door bloggers, vloggers, Instagrammers,… Wie graag mee zijn schouders onder dit ambitieuze project zetten, moedigen we graag aan ons te contacteren.
Tot binnenkort,
Myriam, Emmanuelle, Heidi en Vanessa